Van de Laarschot is freelance creative. Ze schrijft copy en ontwikkelt reclameconcepten. In haar portfolio kun je zien wat ze doet en waar ze trots op is. Een deel van haar werk is bekroond met awards. Van de Laarschot mag je ook Ilona noemen. Voor boekingen, vragen of een kennismaking neem je contact met haar op.

Van de Laarschot ontwikkelt al meer dan 15 jaar reclameconcepten. Het liefst campagnes die dichtbij mensen staan. Van kleine ideeën, tot grootse creatieve strategieën of compleet geïntegreerde campagnes. Van online en offline. Tot radio en tv. Ook denkt ze graag mee met merken en hun rol in de wereld.

Van de Laarschot werkt voor reclamebureaus

ACHTUNG! | Being There | Buutvrij | ChunkID | CODE D’AZUR | Fitzroy | Havas Lemz | SUE Amsterdam | SHOQ | Social INC | N=5 | Neew Business Creatives | Nowsy | Steam| The Brand Department | TBWA | Tribal DDB | True | J. Walter Thompson Amsterdam | Woedend | Youngworks | Yune

En voor merken

Het Rijksmuseum | Het Scheepvaartmuseum | Het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds | FNV | King Louie | Women Development Boutique |
Amnesty International | Amsterdam Museum Quarter| De Friesland Zorgverzekeraar | Friesland Campina | Douwe Egberts | De Pensioen Federatie| Endemol | Etos | Dove | HEMA | Heineken | Hero Baby | IKEA | KLM | KPN | Libresse | Melkunie | Nike | NS | Powerpeers | Rabobank | Right To Play |
Samsung | Sizz | Stichting Lezen & Schrijven | Telfort | Vodafone | Verstegen

Van de nieuwe fenomenen

Van de Laarschot gelooft in de kracht van durven. Juist in tijden waarin het extra spannend is. Zoals begin 2020, waarin de wereld even volledig stil stond door het corona virus. Zo ook de gehele culturele sector en daarmee ook alle muzikanten van het Nationaal Muziekinstrumenten Fonds (NMF).
Toch koos deze moedige organisatie er voor om juist in deze tijd zichtbaar te zijn. In de vorm van een nieuwe campagne met ‘dankbaarheid’ als thema.
Want door corona kwamen we er achter dat wanneer alle vanzelfsprekendheden wegvallen, vaak pas duidelijk wordt hoe bijzonder ze zijn.

Hoe klinkt dankbaarheid?
Deze vraag legden we voor aan de honderden musici van het NMF.
Het antwoord kwam in de vorm van een nieuw, door ons ontwikkeld fenomeen: De Gratitude. Een muziekstuk dat het geluid van dankbaarheid laat horen.
Op een online platform kwamen alle Gratitudes samen. En vormden ze misschien wel de grootste digitale dankbetuiging ooit.

Van de Laarschot ontwikkelde samen met Jarr Geerligs het concept en alle campagne uitingen. In samenwerking met The Brand Department, Bram Van Alphen, Robbie van Brussel, Hazazah, De Grot en Soundcircus.

Van de goede doelen

Van de Laarschot werkt graag samen met mensen en organisaties die zich inzetten om de wereld mooier te maken. Zo ontwikkelde ze onlangs, samen met Jarr Geerligs, een aantal campagnes voor Het Rijksmuseum. Want ook voor een grootse instantie als dit, is het in corona-tijd een hele kunst om overeind te blijven.

Van de merkactivatie

Van de Laarschot gelooft in interactie. In mensen raken en in beweging zetten. Zo ontwikkelde ze een activerende campagne voor Right To Play. Een stichting die zich inzet voor alle kinderen in de wereld voor wie spelen niet vanzelfsprekend is. Prachtig en belangrijk werk, waar we eigenlijk nooit bij stil staan. Tot nu. Want dankzij Tien Tellen Speelstilte deden we dat op 18 september allemaal wel.

Diggy Dex schreef voor deze campagne een nummer dat de kracht van spelen prachtig verwoord.

Van de Laarschot ontwikkelde het concept en alle campagne uitingen. In samenwerking met The Brand Department, Wendy Deun, Kiona de Vries en Wereldgasten.

Van de meditatie training voor reclamemensen

Van de Laarschot begon een aantal jaren geleden zelf met meditatie. Omdat ze merkte dat haar hoofd daar behoefte aan had. Juist op de momenten dat het heel druk is, zorgt meditatie voor meer ruimte, nieuwe inzichten en meer inspiratie. Dat zouden meer reclamemensen moeten doen! En daarom ontwikkelde ze samen met gedragsdeskundige en mindfulness trainer Lotte de Vries een meditatie training op maat voor creatieve denkers.

Free your creativity is een training van 4 x 2 uur en bestaat uit thema's waar creatieven mee te maken hebben. Bijvoorbeeld dealen met deadlines, de writer's block, omgaan met (negatieve) feedback en creativiteit op commando. The FreeForce deed mee aan een pilot met 15 creatieven. En ook grote reclamebureaus durfden het aan. Wie volgt?

Van de digitale concepten

Van de Laarschot is zelf graag offline, maar weet wel degelijk wat er gaande is in de online wereld. Zo ontwikkelde ze een nieuwe digitale strategie met bijbehorend merkverhaal voor Hero Baby. Waarmee dit merk vanaf nu niet alleen baby, maar ook mama helpt groeien in haar nieuwe rol. Online video vertelt het nieuwe verhaal. Het digitale platform/ magazine is de plek waar mama terecht kan. Van de Laarschot ontwikkelde voor deze campagne ook de tone-of-voice en alle voice overs.

Bekijk hier het digitale platform mamaisalles.nl

Gemaakt bij Don’t Say Nothing

Van de merksessies

Van de Laarschot helpt mensen en merken te verwoorden wie ze zijn. Soms begint dat met een creatieve merk-sessie. Wie ben je, waarom doe je wat je doet, en hoe kunnen we dat verhaal het beste vertellen? In een creatieve brainstorm van ongeveer 4 uur, gaat ze samen met mensen en merken op verkenning en aan de slag. Het resultaat van deze sessie is een creatief merkdocument. Een mooie basis om op verder te bouwen.

Van de voice overs

Een voice over geeft een film letterlijk een eigen geluid.
Vandaar dat Van de Laarschot deze regelmatig schrijft.
In het Nederlands, maar ook in het Engels. Zoals deze, voor Omron, via Video & Content Marketing Bureau Yune.

Van de samenwerkingen

Van de Laarschot gelooft in de kracht van samenwerken. Met mensen en merken. Van de klassieke copy/art combinaties, tot krachten bundelen met strategen, wetenschappers, data specialisten, mode ontwerpers en artiesten. Dit levert vaak de meest verrassende concepten en inzichten op. Zo werkte ze bijvoorbeeld voor één dag samen met mensen van Woedend en The FreeForce in The Smallest Ad Agency in The World. Een concept dat in 24 uur non-stop liet zien wat er allemaal mogelijk is voor merken op Schiphol.

Van de merkverhalen

Van de Laarschot vertelt graag verhalen. Dat kunnen merkverhalen zijn, songteksten of meer salesgerichte verhalen. Zo ontwikkelde ze voor Libresse een campagne waarin het ‘Live Fearless’ verhaal online wordt doorvertaald en geactiveerd. We inspireerden jonge vrouwen om hun hart te volgen. Ook al is dat vaak best heel spannend.

Gemaakt bij SHOQ met Nina Aaldering, Carianne van Raak en Karin Heinen.

Van de uitwerking

Van de Laarschot bedenkt niet alleen concepten, ze werkt ze ook uit. Het liefst tot in detail. Want pas wanneer je een idee écht gaat maken, komt het tot leven. Van de Laarschot schrijft voice-overs, werkt graag op de set, in de studio of op locatie. Zo maakte ze samen met de mensen van Tribal DDB deze website van porselein.

Van de brand experience

Van de Laarschot gelooft in ervaringen. Want als je zelf iets meemaakt, komt de boodschap veel beter binnen. Zo ontwikkelde ze een brand experience voor Amnesty International op Lowlands. Van de Laarschot was verantwoordelijk voor het concept, de productie en de PR/ het persbericht. Met heel veel free publicity als resultaat.

Van de positieve spirit

Van de Laarschot is iemand die mensen graag motiveert. Vandaar dat ze een aantal jaar geleden eigen start-up lanceerde. In de crisistijd. Hupsaké! Het eerste Nederlandse saké merk. Niet zomaar een drankje. Een mentaliteit. Een toost op optimisten, doeners, doorzetters en durvers. Op iedereen die de wil heeft om de weg te zien. En het lef heeft om ‘m in te slaan. Hupsaké werd dat jaar uitgeroepen tot ‘coolest start-up’. Inmiddels is het niet meer te koop. Maar het gedachtegoed werkt nog steeds aanstekelijk. .

Van de tijdloze campagnes

Van de Laarschot werkte een aantal jaar in vaste dienst bij Lemz. Inmiddels Havas Lemz. Een tijd die ze niet snel zal vergeten, omdat ze bij dit bureau kennis maakte met een nieuwe manier van denken en reclame maken. Bij dit bureau waren ze hun tijd ver vooruit. En werkten ze op geheel eigen wijze. Zo bivakkeerden we 5 dagen in Friesland om kennis te maken met de nuchtere Friese mentaliteit. Wat resulteerde in de meest relativerende campagne voor een zorgverzekeraar ooit. We zorgden er voor dat mensen gingen Husselen in huis. En introduceerden Burendag. Een Nationale Feestdag die tot op de dag van vandaag mensen dichter bij elkaar brengt.

3.