Van de Laarschot is freelance copywriter en ontwikkelt (reclame) concepten. In haar portfolio kun je campagnes zien waar ze trots op is. Een deel van haar werk is bekroond met awards. Van de Laarschot mag je ook Ilona noemen. Voor boekingen, vragen of een kennismaking neem je contact met haar op.

Van de Laarschot ontwikkelt al meer dan 10 jaar (reclame)concepten. Het liefst campagnes die dicht bij mensen staan. Van kleine ideeën, tot grootse creatieve strategieën of compleet geïntegreerde campagnes. Van online en offline. Tot radio en tv. Ook denkt ze graag mee met merken en hun rol in de wereld.

Van de Laarschot werkt voor reclamebureaus

ACHTUNG! | Being There | Buutvrij | ChunkID | CODE D’AZUR | DON’T SAY NOTHING | Fitzroy | Havas Lemz | SUE Amsterdam | SHOQ Creative Studio| Social INC | Square Melon| N=5 | Neeew Business Creatives | Talefisher | The Brand Department | TBWA | Tribal DDB | True | JWT Amsterdam | Woedend | Youngworks

En voor merken

Amnesty International | ABN AMRO | Comedy Central | De Friesland Zorgverzekeraar | Friesland Campina | Douwe Egberts | Endemol | Etos | Dove | HEMA | Heineken | Hero Baby | IKEA | KLM | KPN | Libresse | Melkunie | Menzis | Nike | NS | Powerpeers | Rabobank | Right To Play | Samsung | Sizz | Stichting Lezen & Schrijven | Telfort | Vodafone | Verstegen

Van de digitale concepten

Voor Hero Baby ontwikkelden we een nieuwe digitale strategie met bijbehorend merkverhaal, waarmee we alle moeders helpen groeien in al hun nieuwe rollen. In een moodfilm vertellen we het nieuwe verhaal. En op het digitale platform in magazine stijl kunnen moeders terecht voor up to date advies. Voor deze campagne ontwikkelde ik ook de tone-of-voice en alle voice overs.

Gemaakt bij Don’t Say Nothing

Van de merkverhalen

Om de ‘Live Fearless’ campagne te activeren, ontwikkelden we een sales activatie waarbij we jonge vrouwen inspireren en aanmoedigen om hun hart te volgen. Jonge vrouwen van deze generatie zijn ondernemend. Maar hebben vaak niet de middelen om hun droom echt waar te maken. Vandaar dat Libresse ze verrast met €5000,- startkapitaal. We maakten een teaser video en drie portretten van ‘fearless women’ die het goede voorbeeld geven.

Gemaakt bij SHOQ Creative Studio met Nina Aaldering, Carianne van Raak en Karin Heinen.

Van de eerste porseleinen website

De Delfts blauwe KLM Huisjes zijn al jaren een begrip. Tot nu toe was er echter nog geen plek waar liefhebbers terecht konden. Vandaar dat we bij Tribal DDB een online concept bedachten; Een website volledig gemaakt van Delfts blauw porselein. Een mooie combinatie van offline handwerk en online vakmanschap.

De website haalde de shortlist van The FWA.

Van de positieve spirit

Om een positieve draai te geven aan de crisis, lanceerden we begin 2010 een eigen start-up. Het eerste Nederlandse saké-merk. Hupsaké. Niet zomaar een drankje. Een mentaliteit. Een toost op optimisten, doeners, doorzetters en durvers. Op iedereen die de wil heeft om de weg te zien. En het lef heeft om ‘m in te slaan. Met Hupsaké willen we mensen inspireren en in beweging brengen. Volg je hart, zet je schouders eronder en ga ervoor. Hupsaké werd uitgeroepen tot ‘coolest start-up’ van het jaar.

Van de Burendag

Koffie brengt mensen bij elkaar. Dus toen we hoorden dat meer dan de helft van Nederland zijn eigen buren niet eens kent, zagen we een uitgelezen kans voor Douwe Egberts. In opdracht bij LEMZ introduceerden we Burendag. Een dag waarop buren de deur voor elkaar open zetten, om samen een kopje koffie te drinken. In al zijn eenvoud een schot in de roos. Nederland deed massaal mee en Burendag werd geadopteerd door Het Oranje Fonds. Zelfs onze Koningin zet zich hoogstpersoonlijk in. Inmiddels is Burendag een jaarlijks terugkomende Nationale feestdag.

Van de herpositionering

We bivakkeerden 5 dagen in hartje Friesland, spraken met de meeste nuchtere mensen en ontwikkelden daardoor de meest relativerende campagne voor een zorgverzekeraar ooit. In een tijd waarin de meeste zorgverzekeraars onrust zaaien, zorgen wij voor ‘Rust in de kop’. Doe maar gewoon, dan doe je al gezond genoeg. Het bleek De Friesland op het lijf geschreven: Het personeel en zelfs de directeur deden mee aan experimenten die bewijzen dat gewoon doen, heel gezond is. Gemaakt bij Lemz.

Via een tv-commercial maakte Nederland voor het eerst kennis met de nuchtere boodschap van De Friesland.

Via online experimenten bewijzen we dat 'gewone' dingen heel gezond zijn. (Belangrijk detail; alle proefkonijnen zijn medewerkers van De Friesland, met als hoogtepunt; de directeur himself, in blote bast, in een cabrio)

Van de brand experience

In Congo wordt verkrachting van vrouwen massaal ingezet als oorlogs-wapen. Maar hoe vertalen we een immens serieus onderwerp als dit, naar een festival als Lowlands? Voor dit Brand Event realiseerden we alles. Van concept, tot productie, tot design en PR/ persbericht. Met succes en heel veel Free Publicity als resultaat.

Van de merkidentiteit

Bij JWT herpositioneerden we het merk Etos. Jij staat centraal. Etos is je beste vriendin die alles voor jou in huis heeft. Van producten, tot tips waardoor jij het beste uit jezelf kan halen. In een serie korte tv-commercials geeft Etos je handige tips. De campagne werd verder vertaald naar de folder, winkelvloer, online en radio.

Van de songteksten

Hoe kunnen we mensen activeren om aan de slag te gaan met hun huis? Nou, door te Husselen! Ofwel, schuiven met meubels die je in huis hebt. Geef een nieuwe draai aan je interieur (en creëer ruimte voor nieuwe producten). In de campagne staat een aanstekelijk nummer, gecomponeerd door Massive Music, centraal. Niemand kon stil blijven zitten. Husselen werd een hit. Zelfs in Rusland en Japan! Gemaakt bij Lemz.

Van de eenvoud

Darmkanker is goed te behandelen. Mits je er op tijd bij bent. Poep is daarbij je belangrijkste raadgever. Mensen moeten dus vaker hun poep checken. Om ze dat te vertellen ontwikkelden we bij THEY een simpele gadget; een wasknijper met oproep naar de website. Effectief en kost geen drol. En dat was precies de bedoeling.

Van de product lancering

TV kijken op je mobiel. Leuk als je zit te wachten. Op de trein, in de bus, je koffers, of op menu nummer 165 bij de afhaalchinees. Een crossmediale introductiecampagne. Gemaakt bij Lemz.

Van de merkactivaties

Met moederdag krijgt je moeder bloemen, iets lekkers of een dagje wellness. Maar zou het niet leuk zijn om haar een keer te verwennen met een compliment? Stuur haar een persoonlijke boodschap en laat weten wat je zo mooi vind aan haar. Gemaakt bij Being There.

3.